Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Šolski sistem nas starše sili, da za šolo delamo skupaj z otroki

Šolski sistem nas starše sili, da za šolo delamo skupaj z otroki

Mogoče učiteljica res ne oceni bolje recimo plakata/PP prezentacije.

Ampak ostalo šolsko delo pa – moji otroci imajo boljše ocene, ker jih ganjam, da si kaj preberejo, ker preverim, ali znajo zhtevano snov. Če tega ne bi delala, bi imeli neizpodbitno slabše ocene, slabšo znanje, slabše možnosti za razvoj, slabše možnosti za nadaljnji vpis v srednjo šolo.

Recimo, imam sina v 3. razredu, sin povprečno inteligenten, ima posebna zanimanja, kamor se rad poglobi, veliko ve (vesolje, mehanika), recimo slovenščina pa mu ni lih blizu. Domov pa je prinesel navodila za pripravo govorne vaje; 10 povedi, slovnično pravilno, vsebina lepo povezana, govor artikuliran in tekoč in še par postavk.

Ok, rečem: “sine, izberi si temo in naredi, da vidiva, kako bo šlo”. Sin si izbere temo, napiše 10 stavkov, ki so bolj na horuk, recimo tipično fantovski za 8 let, vsebina niha sem in tja, ni uvoda, ni pravega konca. Bolje sam ne bi zmogel. Čeprav če mene kdo vpraša, je naredil to, kar se od povprečnega 8-letnika lahko pričakuje (če ga drug ne nauči, kako je bolj prav). Kaj sledi? Ja, da greva skupaj čez stavke in dopoljnjujeva, da je bolj razumljivo, smiselno in tekoče.

Recimo on je začel (tema: izlet na morje). zjutraj smo se odpeljali in ko smo prišli, smo parkirali. nato smo šli na plažo. nato sem se kopal. nato sem iskal školjke. potem smo pojedli kosilo. potem sem skakal v vodo. potem smo igrali karte. potem smo šli domov. bilo je super.

Ko sva šla skupaj čez te stavke jih je popravil glede na moje napotke (kdo, kam, kdaj): Z mojo družino smo se med počitnicami odpravili na izlet na morje. Avto smo parkirali blizu plaže in se sprehodili do morja. V vodi sem se plaval, iskal školjke in škropil sestro. itd. Ko smo postali lačni, smo pojedli sendviče in pili sok.

Vidite razliko? Potem sem ga dala za komp, da je vse napisal kot dokument, sprintal in nato sem ga opominjala ene par dni, da je parkrat na dan ponovil, da je znal na pamet. Dobil je 5, ker je imel lepo napisano, dobro vsebino in je tekoče povedal.

V čem je težava? Če jaz ne bi bila starš, ki bi mi zmogla/hotela/znala pomagati, bi on ostal na “svojih” stavkih. Na pamet jih itak ne bi znal. Kar pomeni, da bi govorna vaja bila slabo ocenjena in še kregan bi bil, da se ni potrudil (čeprav se je). Potem pa bi še doma batine dobil, ker pri 8-ih dvojko domov nosi.

Bi bilo to prav? Ne! Če kdo mene vpraša, bi jih morala učiteljica v šoli naučiti, kako se pripravi govorna vaja (prikaz, primer). Potem pa bi morali narediti ene dve za probo, nato bi pripravili tisto ta zaresno, ki bi jo učiteljica popravila in pregledala z otrokom. POtem bi morala poskrbeti, da jo imajo vsi čitljivo in jasno zapisano v zvezku in nato bi jih morala vsak dan opomniti, da jo morajo prebrati, si jo zapomniti (med slovenščino v šoli) in nato naj jih pokliče pred tablo, da jo povedo. Tako, bi bili vsi enako obravanavai, vsi bi se naučili, kako delati govorno vajo in vsi bi imeli priložnost dobiti lepo oceno. To je učni proces. Ne pa da starši dobimo navodila, da naj pripravimo govorno vajo za otroka.

In zato so ocene kar lepo odraz tudi dela staršev z otrokom. Razen seveda v primerih tistih družin, kjer imajo same genije in same petice. Pri nas žal nismo taki.
[/quote]

Tale spis je za cvek zaradi goljufanja. Noben 8-letnik ni zmožen pisati v takem stilu, zato se na 10 kilometrov vidi, da je nekdo drug naredil njegovo domačo nalogo, kar je goljufanje. In goljufanje zasluži cvek.

Ne verjamem, tudi jaz imam otroka v drugem razredu. Domače branje je 4x letno, če sploh je že v drugem, pesmice za dobrodelne koncerte itd..mogoce 1-2letno..pa menda nimate dobrodelni koncert vsak teden..plus tega, otrok pesmico parkrat sliši in jo zna, ce pojejo v zboru pa sploh ni problem..
Izdelava lutk?? Tudi dvomim, da čez celo leto izdelujejo lutke, tudi nasi so izdelovali, ampak recimo za bazar..Brat mora otrok vsak dan, ja , kako misliš, da bo osvojil lepo branje. Je pa čisto tvoja stvar, ali boš rekla, naj bere ali ne, nihče ga/te ne sili, je pa priporočljivo.
Naloga je, ampak ni spet toliko, moj je v šoli do 15.30 in vse naredi v OPB.

To še nikoli ni bila dolžnost učitelja v podaljšanem bivanju. Je pa dolžnost otroka, da nalogo naredi. In dolžnist starša, da prever, če je narejena.
Zakaj?
Po mojem zato, ker je OŠ po zakonu obvezna, starš je otroka dolžan v šolo vpisati, za otroka skrbeti in v sklopu tega bdeti nad izpolnjevanjem njegovih obveznosti.
Bdeti nad ne pomeni delati namesto njega.

Dva v isti šoli. Z enim sem takorekoč še enkrat naredila osnovno šolo,pri drugem od zacetka skoraj ne vem, da hodi v šolo. Uspešna oba. Isti učitelji, isti starši.
Razlika je le v tem, da je mlajši manj razvajen in bolj samostojen že od malčka dalje, ker smo se starši učili na svojih napakah.
Če jih od malega pedenate z vseh strani in so vedno prvi in edini, ne morete pričakovati, da bodo pa v šoli samostojni,potrpežljivi in strpni.

Bo tako kot je. Potrebno je povedati, da je drugi razred za sedemletnike in tudi zahtevnost mora biti na takem nivoju. Ne moreš od sedemletnika pričakovati znanje devetletnika, ki ga doseže s pomočjo staršev in dobi višjo oceno kot ostali. Bolje bi bilo, da bi bili določeni izdelki narejeni od začetka do konca v šoli in ne doma, da se jasno vidi kakšno znanje imajo učenci brez pomoči staršev. Kako zakapirajo snov v šoli, ne pa doma s pomočjo staršev.

Kar berem ni normalno. Razumem, da toliko zmorejo zelo brihtni otroci, otrok s povprečnim Iq pa mora vsaki dan garati, starši pa svicati poleg. Na koncu pa jim morate starši popravljati, sestavljati in učiti se to kako se tekoče pisejo osnovni stavki. Take osnovne stavke se je bilo potrebno tudi meni učiti doma, pa so to že vseeno leta nazaj. Ampak glede na oboroženo delo, ki jim ga dodatno nalagajo v šoli danes, se ni to nič spremenilo. Ocene v OŠ so res največ ocene staršev, le da se jih danes muči z nemogočimi dodatnimi nalogami.

Pa kako je z učenjem v skandinavskih državah ali to veste. V šolo hodijo brez torb, ker se vse naučijo v šoli… To je pravi učni sistem. Pri nas je pa vseeno hodis v šolo ali pa ne, saj se moraš vse naučiti doma.

Kakšne bi šele bile ocene, če jim ne bi pomagali!

Dve leti nazaj smo imeli učiteljico, ki je na prvem sestanku rekla: Učenci so v šoli zato da se učijo in šola je njihova briga, ne pa od staršev.

Sem se komaj zadržal da nisem začel ploskati an ves glas.

Pravo nasprotje sem pa doživel v začetku letošnjega leta. Me je učiteljica na sestanku prav čudno gledala, kot da se ji smilim. “Ja ogromno bo treba vadit doma.” so bile njene besede.

Se mi zdi, da otroka dovolj spodbujam k delu. Čisto brez nadzora ne gre, ker drugače vsaj moja dva bi samo lenarila in počivala. Da bom pa vsak dan 2-3 ure ponavljal snov skupaj z otrokom pa odpade.

Ja, če ne bodo vadili doma, bodo pa ocene slabše. Vsi starši bi imeli radi odličnjake… A ste opazili, da danes OŠ naredijo skoraj vsi?
Poštevanko in branje, pa še kaj so starši vadili z nami pred 40 leti, pa s tistimi pred 30 in pred 20 tudi.
Drugi vidik je pa naslednji. Današnji mnogi razvajeni starši bi pa radi instant osnovno šolo. Tako kot instant hrano, instant počitnice. A v službi tudi namesto vseh vas delajo drugi?

Z mano ni nihče vadil poštevanke, branja ali karkoli drugega. Kakor tudi v naših službah nihče ne dela namesto nas, naj tudi mi ne bi delali doma namesto učiteljev. Na Finskem sposobni učitelji sami opravijo svoje delo, brez servisiranja staršev, pri nas pa pričakujejo, da bomo mi delali namesto njih!

Mislim, da bi šola morala imeti dopolnilni pouk za otroke, ki rabijo pomoč. Če se učiteljem to da.
[/quote]

Pri naših imajo dopolnilni. Sin je zaradi bolezni manjkal nekaj dni in so ravni ta čas pri mat nekaj na nivo jemali. Ko se je vrnil v soli je šel do učiteljice in se dogovoril da pride na dopolnilni da mu je razložila.
Pri nas smo s hčeri v 6. kar veliko sedeli sedaj v 7. je samostojna z možem jo le vprašala tako da dobi boljši občutek. Sin 5. ga le vprašala uči se bolj malo no ja angleščino besede. Pri najmlajšim pa bi učiteljica najraje videla da jih starši sami učimo črke.
Bralne liste sta pa starejšadva oba imela pa tudi pri poštevanki se je pričakovali da starši sprašujemo

Eni starši mislite, da morate ponovno v šolo in da vaš sonček ni sposoben. Saj res ni, ker ste nadležen oblak nad njim.

Nič hudega, če ga imajo. Včasih je treba otroku pomagati, da prebrodi kako krizo v razumevanju in če kot starš tega ne zmoreš, je edino pravilno, da poiščeš inštruktorja.

Še sanja se ti ne, kako bi se radi znebili ukvarjanja s šolskimi zadevami otrok.

Še sanja se ti ne, kako bi se radi znebili ukvarjanja s šolskimi zadevami otrok.
[/quote]

Potem pa spusti iz rok tisti svinčnik in naj otrok naredi domačo nalogo.

Nič hudega, če ga imajo. Včasih je treba otroku pomagati, da prebrodi kako krizo v razumevanju in če kot starš tega ne zmoreš, je edino pravilno, da poiščeš inštruktorja.
[/quote]

Ampak to je osnovna šola! Se ti ne zdi, da bi jih moral učitelj bolje naučiti?

Res je… in otrokom je treba dopovedati, da si naj pomagajo med seboj, ker bodo/bomo tako vsi bolje živeli.

Potem pa spusti iz rok tisti svinčnik in naj otrok naredi domačo nalogo.
[/quote]
Prvo imej otroka v tem sistemu, ki je zdaj, potem pa pametuj. Morebitni nečaki ne štejejo.

Ampak to je osnovna šola! Se ti ne zdi, da bi jih moral učitelj bolje naučiti?
[/quote]

Ja, drži, a niso vsi učitelji enako sposobni in preveč otrok učitelju ne pove, da snovi ne razume.
Sam sem imel tako učiteljico matematike v 5. in 6. razredu OŠ. Jaz sem razumel, mi ni bilo težko, nekaterim pa ni in ni šlo pa so npr. zablesteli kasneje, ko smo imeli povsem drugo učiteljico, ki je bila po pedagoški plati res odlična.


Prvo imej otroka v tem sistemu, ki je zdaj, potem pa pametuj. Morebitni nečaki ne štejejo.
[/quote]

Otroku ne delaš uslugo. Vzgojila boš nemogočega pamža, ki se bo še pri 30-ih spraševal, zakaj mora v službo, če lahko matka in fotr delata.

Otroku ne delaš uslugo. Vzgojila boš nemogočega pamža, ki se bo še pri 30-ih spraševal, zakaj mora v službo, če lahko matka in fotr delata.
[/quote]

Taki brez lastnih otrok ste vedno najbolj pametni, ko gre za druge. Zanimivo pa je, kako hitro obrete ploščo, ko pridete v isto situacijo.

Z mano ni nihče vadil poštevanke, branja ali karkoli drugega. Kakor tudi v naših službah nihče ne dela namesto nas, naj tudi mi ne bi delali doma namesto učiteljev. Na Finskem sposobni učitelji sami opravijo svoje delo, brez servisiranja staršev, pri nas pa pričakujejo, da bomo mi delali namesto njih!
[/quote]

Če bi pogledal kdaj kak dokumentarec bi videl, da na Finskem starši, ki hočejo kaj za svoje otroke, delajo skupaj z njimi popoldan. Na Preverjeno je bil daljši prispevek, v katerem so prikazali finsko-slovensko družino. Mama Slovenka je razložila, da če starši želijo kaj boljšega za svoje otroke kot samo poklicne šole, potem se z njimi učijo – in tudi posnetke so naredili, ko sta se oba starša učila z otrokoma.
Druga stvar: na Finskem so učne metode bolj “prijazne”, ampak v enem doku je učiteljica tudi lepo povedala, da učijo otroke biti zadovoljni in srečni, čeprav zaradi tega znanje trpi oz. v splošnem je učni načrt v OŠ revnejši in mnogo finskih izobražencev kritizira svoj sistem zaradi tega. Ko pridejo učenci v gimnazije ali težje poklicne šole, doživijo šok.

Vsaka stvar ima dve plati, tudi finski učni sistem.

Ja, tudi na naši šoli imajo otroci bralne liste, ki jih je treba vsaki dan podpisovati, kar pomeni vsaki dan brati z otrokom.

Bistvena razlika med norišnico in šolskim zavodom:

V norišnici delajo normalni ljudje.

Jaz sem hodila še v osemletko. V šolo sem vstopila eno leto kasneje, kot moj otrok.
Jaz sem se v 1. razredu naučila velike tiskane črke. Moj otrok se je tega naučil že eno leto prej. Ko sem jaz obiskovala 2. razred, sem se naučila šele malih tiskanih črk. Moj otrok se je tega naučil že eno leto pred menoj.
Pisanih črk sem se naučila v 3. razredu, moj otrok eno celo leto prej. Pri tem ima več ur pouka slovenščine, več ur matematike. Manj je ustvarjalnih predmetov. Jaz sem se ob 12.00 že igrala v podaljšanem bivanju. Moj otrok ima še pouk. Ima tudi tuj jezik, ki ga jaz nisem imela tako zgodaj.
Bralnih listov nismo imeli. Brali smo v šoli, med poukom, čeprav smo imeli manj ur pouka in več ur igranja na dvorišču.
Zakaj to ni več izvedljivo v devetletki? Zakaj se morajo otroci na tako hitro naučiti vse tisto, kar smo se učili mi šele v višjih razredih?
Kaj je bilo tako slabega v osemletki?
Mene osemletka spominja na finski sistem. Res da nas niso veliko naučili, si moral več delat v srednji šoli, a menim, da so sedaj otroci preobremenjeni že v OŠ.

New Report

Close