Najdi forum

Naslovnica Forum Starševski čvek Šolski sistem nas starše sili, da za šolo delamo skupaj z otroki

Šolski sistem nas starše sili, da za šolo delamo skupaj z otroki

Pisane črke ste se učili šele v 3. razredu? Si hodila na ameriško šolo ali v posebno šolo?

Šolski sistem je postal ena velika groza. Moje generacije 80eta ni noben starš nadziral, vse za šolo smo bili sposobni opraviti sami in še čas za igro je ostal.
Pri današnjem sistemu pa čist obratno, otroci brez pomoči starša postajajo nesposobni. Da podpisi za bralne liste in naloge so nonstop prisotne do četrtega pri nas. Naloge za doma že take, da rabiš profesionalno razlago, izdelki niso na nivoju otroka in zahtevajo delo starša, predstavitve in plakati, halo še pisat ne znajo pa mora vesolje naredit…take in drugačne zahteve. Ne moti me delo in pomoč svojemu otroku, moti me to, da mora starš ponovno v osnovno z otrokom zaradi prenatrpanega sistema. Otrokom so ukradli otroštvo, sedaj te kličejo za vsako figo na šolo, vaš otrok je nezainteresiran že če samo pogleda skozi okno…vse analizirajo, predalčkajo in etiketirajo otroke in itak je krivec za vse starš ne sistem. Otroci se pa med seboj toliko razlikujejo enim gre bojlše enim slabše. šolstvo bi pa vse v en kalup rado stlačlo, da ne omenim učiteljev, ki nekateri res nimajo pojma kaj počnejo, do drugih, ki delo opravljajo z srcem. Ta starejši je tako, če nebi tičala zdraven njega nonstop bi cepal same dvojke, je šolo obvezen 8r, tamali bi pa komot preskočil dva razreda se šola doma. Tako, da težko rečem kdo tu igra glavno vlogo šolski sistem, ali karakter otroka za tako razliko.

Ne dovolite sistemu, da vas ujame v kolesje. Dejstvo je, da Slovenija ne dosega tistega povprečja znanja učencev v Europi, zato pritiski na učitelje. Učitelji seveda na starše. Zato pretiranemu nadzoru recite ne na rodit.sestanku.
Učencu se pomaga doma kadar sam prosi za to, ne kadar imate podpis, da to delate.


https://www.24ur.com/novice/slovenija/raziskava-pisa-slovenski-15-letniki-med-najbolj-pismenimi.html
Ker pises neresnice imas clanek iz 24 ur. Seveda lahko gres na izvorno spletno stran. Kako se imenuje druga raziskava, kjer so rezultati podobni se ne spomnim.
Ko vse to berem se mi zdi, da moji otroci v solo hodijo na drug planet. To si vcasih mislim tudi, ce poslusam starse otrokovih sosolcev.

Če bi pogledal kdaj kak dokumentarec bi videl, da na Finskem starši, ki hočejo kaj za svoje otroke, delajo skupaj z njimi popoldan. Na Preverjeno je bil daljši prispevek, v katerem so prikazali finsko-slovensko družino. Mama Slovenka je razložila, da če starši želijo kaj boljšega za svoje otroke kot samo poklicne šole, potem se z njimi učijo – in tudi posnetke so naredili, ko sta se oba starša učila z otrokoma.
Druga stvar: na Finskem so učne metode bolj “prijazne”, ampak v enem doku je učiteljica tudi lepo povedala, da učijo otroke biti zadovoljni in srečni, čeprav zaradi tega znanje trpi oz. v splošnem je učni načrt v OŠ revnejši in mnogo finskih izobražencev kritizira svoj sistem zaradi tega. Ko pridejo učenci v gimnazije ali težje poklicne šole, doživijo šok.

Vsaka stvar ima dve plati, tudi finski učni sistem.
[/quote]

Nič se nista učila z otrokoma, ampak sta samo pregledovala zvezke. Finske otroke učijo visoko usposobljeni učitelji, ki imajo popolno integriteto, zavedajo pa se, da je njihova dolžnost, da otroke naučijo, ne da le oddelajo ure tistega dne, tako kot naši učitelji.
Tudi naši učenci doživijo šok, ko pridejo v srednje šole.


https://www.24ur.com/novice/slovenija/raziskava-pisa-slovenski-15-letniki-med-najbolj-pismenimi.html
Ker pises neresnice imas clanek iz 24 ur. Seveda lahko gres na izvorno spletno stran. Kako se imenuje druga raziskava, kjer so rezultati podobni se ne spomnim.
Ko vse to berem se mi zdi, da moji otroci v solo hodijo na drug planet. To si vcasih mislim tudi, ce poslusam starse otrokovih sosolcev.
[/quote]No vidiš kako si se sama zapletla.Članek je o generaciji, dijakih, ki pa so imeli pred desetimi leti skozi celotni OŠ proste roke za učenje, brez pritiskov staršev in učiteljev, ter podpisovanj. Ta članek je dokaz kar jaz pišem. Današnji generaciji osnovnošolcev, tja do četrtega razreda sistem onemogoča samostojno učenje. In taisti učenec čez leta kot dijak ne bo dosegal povprečja!

Naš ravnatelj je pred par leti dejal: učni program je zelo obsežen, v šoli učitelji ne zmorejo vsega obdelat, zato bo na vas starših in učencih veliko dela doma. Marsikatero snov boste morali samo doma obdelati, morebiti tudi na račun tega, da se bo otrok odpovedal kakemu športu ali drugi interesni dejavnosti.
Seveda je požel val ogorčenja.
Nato pa nadaljeval: Če se ne strinjate, potem vplivajte na ministrstvo in druge pristojne, da spremenijo učni načrt.
Na nadaljevanje oporekanja, da imajo ravnatelji svoj svet ali združenje, preko katerega lahko vplivajo, da imajo učitelji svoje vzvode preko katerih bi se dalo apelirati na spremembo učnega načrta, pa je dejal, da tako je in tako bo, kot je rekel.
In je bilo in je.
Mularija se mora piflati največje neumnosti, kar je možno, na primer ali je Prešeren obiskoval realko v Kranju ali v Ljubljani, ali je študiral na Dunaju ali v Celovcu, katerega meseca in leta je končal gimnazijo in podobna čisto nepomembna sranja. To se tudi sprašuje. Morajo pa doma sami predelati njegova dela, se naučiti interpretirati poezijo, kaj je z njimi hotel povedati, njihov pomen v današnjem času itd…..Zdaj pa razumi če moreš.

no pri nas v prvem razredu, je trenutno dela malo, a vseeno več kot ga je bilo v mojih časih. Z otrokom je potrebno poiskati gradivo, ga prebrat in predebatirat. meni je smiselno da se take stvari počne KO znajo brati, ker s tem se bo otrok tudi nekaj naučil in več odnesel…pri kolegici za prvi razred, ja prvi razred, na maile dobivajo naloge za reševanje skupaj s starši, kaj se otrok mora naučiti na pamet, pesmice, tudi v angleščini , da sledi ocenjevanje(ja ocenjevanje) primeri računskih nalog ker bo sledil test,…ne bi verjela, če ne bi videla mailov….zgrešeno popolnoma

tablico, računalnik telefon, playstation itd..pa verjetno obvlada v nulo?? Predvidevam, da ti ne v tej starosti?

To je to. Odlično napisano!

Ne vem, v kakšne šole hodijo vaši otroci, moja dva sta 4 in 7 razred, pa ne vem, če sem kdaj z njima sedela, če kdo ni kaj znal, sem razložila, zelo poredko, obstajajo učbeniki, kjer je vse lepo razloženo.
To sem jima tudi pokazala, oziroma povedala..če kaj ne veš, preberi razlago v učbeniku, ker nima smisla, da jaz berem razlago, potem pa njemu razlagam..če res ne gre, pomagam..Do nekje 4, pa sploh nisem imela občutek, da hodita v šolo, pa sta oba odličnjaka. Še glasbeno imata zraven.
Da pa tu in tam kaj podpitem, tudi kakšen bralni list v prvem in drugem razredu, se mi pa ne zdi sporno, tudi sama dobro vem, da za dobro branje mora otrok vaditi, vaditi tudi računanje in še kaj druga.
Kakšen plakat je bil mogoče 1-2x na leto, pa še to čisto odvisno od učiteljice, ena je bila ful za plakate itd..pri drug niso naredili niti enega plakata doma celo leto.
V glavnem jaz ne vidim problema v šoli, sploh pa ne kakšne preobremenjenosti.
Če naredita oba nalogo v šoli, sploh v OPB še mlajši, potem nimata tudi po cel teden popoldan dela za doma.


Vidiš, jaz bi lahko kopipejstala tvoj prvi odstavek: Imam otroka v prvi triadi… Tudi naš s samimi peticami… Ampak moram žal nadaljevati, da imam še enega (sta samo leto dni narazen), ki pa v šolo, če bi bilo po njegovem, sploh ne bi hodil. Eden dela nalogo, drugi pa sploh torbe ne najde. Razumeš point? Srečo imaš!

Midva z možem sva se šolala pred 30+ leti, najini so bili v osnovni pred desetletjem:

– domače naloge so podpisovali starši, midva jih najinim nisva toliko, kot so jih recimo moji starši v mojem 1. in 2. razredu
– teste so podpisovali moji starši in midva z možem sva jih najinim, včasih tudi na gimnaziji, 1. in 2. letnik
– bralnih listov mi nismo imeli, so pa morali starši v beležki podpisati, da smo brali, najini otroci podobno, le da so včasih dobili tudi bralne liste
– naši govorni nastopi so bili malo pozneje in ne spomnim se, da bi starše kaj obveščali, otroci so jih pa imeli že v 1. razredu in tu smo dobili podroben opis, ne vem, kaj je s tem narobe, eni pač v šoli ne poslušajo in ne sledijo, eni pa poberejo vse v šoli in jim doma ni treba nič pomagat
– glede domačih nalog, se spomnim, da je meni oče pomagal pri tablici množenja in še kakšnih takih izdelkih, nekih plakatov in dia-projekcij mi nismo delali, midva z možem sva starejšima dvema pomagala pri plakatih in podobnih prezentacijah, ne vsebinsko, ampak kako izdelati, kaj potrebuješ in podobno, najmlajši je pa nekako vse pobral od starejših, da se sploh ne spomnim, če je potreboval kakšno drugo pomoč ot le nakup materiala

Starši so se začeli vmešavati v delo učiteljev in verjamem, da se učiteljem ne da ukvarjati še z vsemi našpičenimi mamicami, zato je za njih veliko bolj enostavno, da stašem pošiljajo vsa mogoča obvestila in podpise. Če se boste mamice malo sprostile in dejansko prepustile šolanje otrokom in učiteljem, bo tudi tega veliko manj.

Kar zadeva pa učenje, to ste si pa same krive! Zdaj, ko ste omenile vsa ta podpisovanja in branja, lahko rečem, da sem za vse tri otroke, v vsem času šolanja do mature, porabila več časa za podpisovanje, branje in nabavljanje materiala za prezentacije, kot za učenje z njimi! Včasih je bilo potrebno kaj razložiti, ker so manjkali v šli, pa še to so v glavnem reševali z dopolnilnim poukom, da so jim učitelji razložili manjkajočo snov. Pesmice so se učili sami, edino prečekirali smo na koncu, za teste in spraševanja so se učili sami, naloge so delali sami in ne vem, če so me vsi trije skupaj ene 10x vprašali za pomoč pri DN…
Zdaj pa… Mamic preživijo praznike in vikende s knjigami in zvezki 13+ letnikov! Vam je to res porebno?! Ne bi raje tega časa izkoristili za sproščeno druženje in zabavo?

Midva z možem sva se šolala pred 30+ leti, najini so bili v osnovni pred desetletjem:

– domače naloge so podpisovali starši, midva jih najinim nisva toliko, kot so jih recimo moji starši v mojem 1. in 2. razredu
– teste so podpisovali moji starši in midva z možem sva jih najinim, včasih tudi na gimnaziji, 1. in 2. letnik
– bralnih listov mi nismo imeli, so pa morali starši v beležki podpisati, da smo brali, najini otroci podobno, le da so včasih dobili tudi bralne liste
– naši govorni nastopi so bili malo pozneje in ne spomnim se, da bi starše kaj obveščali, otroci so jih pa imeli že v 1. razredu in tu smo dobili podroben opis, ne vem, kaj je s tem narobe, eni pač v šoli ne poslušajo in ne sledijo, eni pa poberejo vse v šoli in jim doma ni treba nič pomagat
– glede domačih nalog, se spomnim, da je meni oče pomagal pri tablici množenja in še kakšnih takih izdelkih, nekih plakatov in dia-projekcij mi nismo delali, midva z možem sva starejšima dvema pomagala pri plakatih in podobnih prezentacijah, ne vsebinsko, ampak kako izdelati, kaj potrebuješ in podobno, najmlajši je pa nekako vse pobral od starejših, da se sploh ne spomnim, če je potreboval kakšno drugo pomoč ot le nakup materiala

Starši so se začeli vmešavati v delo učiteljev in verjamem, da se učiteljem ne da ukvarjati še z vsemi našpičenimi mamicami, zato je za njih veliko bolj enostavno, da stašem pošiljajo vsa mogoča obvestila in podpise. Če se boste mamice malo sprostile in dejansko prepustile šolanje otrokom in učiteljem, bo tudi tega veliko manj.

Kar zadeva pa učenje, to ste si pa same krive! Zdaj, ko ste omenile vsa ta podpisovanja in branja, lahko rečem, da sem za vse tri otroke, v vsem času šolanja do mature, porabila več časa za podpisovanje, branje in nabavljanje materiala za prezentacije, kot za učenje z njimi! Včasih je bilo potrebno kaj razložiti, ker so manjkali v šli, pa še to so v glavnem reševali z dopolnilnim poukom, da so jim učitelji razložili manjkajočo snov. Pesmice so se učili sami, edino prečekirali smo na koncu, za teste in spraševanja so se učili sami, naloge so delali sami in ne vem, če so me vsi trije skupaj ene 10x vprašali za pomoč pri DN…
Zdaj pa… Mamic preživijo praznike in vikende s knjigami in zvezki 13+ letnikov! Vam je to res porebno?! Ne bi raje tega časa izkoristili za sproščeno druženje in zabavo?
[/quote]

Spet se je oglasila ena pametna mamica, ki je imela otroke v šoli pred 10 leti, ne pa zdaj in nima pojma, koliko se je spremenilo samo v zadnjih petih letih!

Odgovor na tvoji vprašanji:
Žal da.
Bi z veseljem, pa ne moremo, ker moramo z otroki delati za šolo.

Drugi razred, plakat. Moj otrok ga je naredil sam, jaz sem ga samo zelo splošno usmerjala, ker seveda pri 7 letih otrok ni sposoben sam izdelati plakata. Dobil je slabo oceno. Zakaj? Ker je bil njegov plakat v primerjavi z drugimi dejansko ubogi. Ampak druge plakate so izdelali starše, kar se je nenazadnje videlo tudi po pisavi.
Pišeš o powerpointu, pomeni, da tvoj otrok ni več v prvi triadi. Čisto druga scena. Ampak vsaj prva tri leta v šolo hodijo tudi starši in otrokove ocene so tudi odraz sodelovanja staršev.

Jaz se zelo strinjam s tem, da se starše preveč vključuje v pouk – zato pa so potem problemi s preveč vtikljivimi starši. Logično, če jih pa šola sama tako navadi, da so šola, ocene, domače naloge tudi njihova stvar.

No vidiš kako si se sama zapletla.Članek je o generaciji, dijakih, ki pa so imeli pred desetimi leti skozi celotni OŠ proste roke za učenje, brez pritiskov staršev in učiteljev, ter podpisovanj. Ta članek je dokaz kar jaz pišem. Današnji generaciji osnovnošolcev, tja do četrtega razreda sistem onemogoča samostojno učenje. In taisti učenec čez leta kot dijak ne bo dosegal povprečja!
[/quote]

Ne, starši smo morali presneto sodelovati že pred desetimi leti, zdaj berem, da je očitno samo še huje. Meni se je že takrat zdelo tu mač.
Če recimo ni imel domače naloge, sem jaz dobila obvestilo in morala v šolo. Zakaj že? Mar ni to njegova stvar? In ni šlo za deset manjkajočih nalog, ampak za eno in pol. To bi se morala učiteljica sama zmenit z njim.

Spet se je oglasila ena pametna mamica, ki je imela otroke v šoli pred 10 leti, ne pa zdaj in nima pojma, koliko se je spremenilo samo v zadnjih petih letih!

Odgovor na tvoji vprašanji:
Žal da.
Bi z veseljem, pa ne moremo, ker moramo z otroki delati za šolo.
[/quote]

No, moji so ta trenutek v OŠ, pa se strinjam z avtorico nad tabo..
Z otrokoma ne delam,se ne učim z njima cele popoldneve in pizd.im nad podpisi in nastopi..to pa ne pomeni, da ne pomagam, če/ ko kaj ne gre.
Sistem je dokaj podoben kot moja OŠ pred 30 leti, samo druge prioritete so očitno, slloh popoldan..otroci so pa še bolj pametni, ne bolj ” butasti”.

Spet se je oglasila ena pametna mamica, ki je imela otroke v šoli pred 10 leti, ne pa zdaj in nima pojma, koliko se je spremenilo samo v zadnjih petih letih!

Odgovor na tvoji vprašanji:
Žal da.
Bi z veseljem, pa ne moremo, ker moramo z otroki delati za šolo.
[/quote]

No, moji so trenutno v OŠ, pa se strinjam z avtorico nad tabo..

Spet se je oglasila ena pametna mamica, ki je imela otroke v šoli pred 10 leti, ne pa zdaj in nima pojma, koliko se je spremenilo samo v zadnjih petih letih!

Odgovor na tvoji vprašanji:
Žal da.
Bi z veseljem, pa ne moremo, ker moramo z otroki delati za šolo.
[/quote]

Tvoji ne zmorejo sami delat za solo? Ce ne zmorejo samostojno slediti solskim obveznostim, potem potrebujejo prilagojen program v posebnih solah!
Sorci, ampak si ne predstavljam, da mame cele popoldneve delate domace naloge in soldko delo vasih otrok! A srednjo solo si bodo izbrali sami ali jim boste izbrake ve, glede na vase znanje in interese, da boste lahko izdelale?!

Tvoji ne zmorejo sami delat za solo? Ce ne zmorejo samostojno slediti solskim obveznostim, potem potrebujejo prilagojen program v posebnih solah!
Sorci, ampak si ne predstavljam, da mame cele popoldneve delate domace naloge in soldko delo vasih otrok! A srednjo solo si bodo izbrali sami ali jim boste izbrake ve, glede na vase znanje in interese, da boste lahko izdelale?!
[/quote]

Ne, ne zmorejo, pa so povprečno ali pa tudi nadpovprečno inteligentni, torej niso kandidati za posebno šolo, na tvojo žalost. Me pa zanima, koliko mam poznaš, ki delajo šolske naloge svojih otrok? Jaz namreč nobene. Moram pa namesto učiteljev razlagati snov, ki je niso vzeli ali pa je niso razložili. Drugi starši pa zato plačujejo inštruktorja.

Ne glede na vaše komentarje, dejstvo je, da je moj otrok (2.razred) vsak dan izčrpan od dela v šoli, nalog in ostalih šolskih obveznosti. To se včasih ni dogajalo, pa sem mlada. Če mu ne bi pomagala, da hitro opravi vse kar ima, bi lahko delal do večerje. Kje je potem čas za sprostitev, in igranje, ki je prekleto pomembno za otroke?? Niso realni…

Malo je odvisno tudi od otroka. Jaz sem mojemu jasno povedala, da bistvo in edina trenutna njegova odgovornost je šola. Torej naloge.
Do sedaj je enkrat pozabil nalogo in to je to. Kar sem videla preko easistenta dosega vse standarde, ki so jih zadali v teh nižjih razredih.
Bere bratcu na glas ali zvečer vsem skupaj pravljico. Nobenih problemov, nobenih navodil itd.

Še en drug pogled. Ne učim v šoli, ampak sem spremljevalka. Želim vam napisati še en notranji vpogled, da boste lažje razumeli kje je največji problem. Pišem pa za razrede od 5.-9., z mlajšimi nisem bila v stiku.

Vaš otrok pride domov in ne razume snovi, ne ve točno kaj se od njega zahteva pri domači nalogi.
Kaj je takšen otrok počel pri pouku? Ni poslušal, ni pisal v zvezek snovi, kljub temu, da ga je učiteljica opozorila. Doma ni utrdil snovi- čeprav res ni bilo veliko za domačo nalogo in zato nima podlage za naslednjo učno uro. Doma pozabi zvezek, učbenik in ne sledi pouku.
Ko pride domov pa neve kaj so počeli in kaj bi moral znati.

Učitelj ima dopolnilni pouk, učencu se ne da iti na preduro, da bi mu učitel razložil snov. Seveda rajši doma teži mami naj mu razloži.

Gledala sem test- vse odgovore na vprašanja bi učenec našel v učbeniku. Dobil je 1. Vprašala sem ga zakaj si ni pogledal učbenika? Ni se mu dalo. V zvezku nima napisane vse snovi, ker se mu med uro ne da. In na koncu učiteljica preveč zahteva, učiteljica preslabo razlaga, snov je prezahtevna…

Tako da se mogoče s svojimi otroci pogovorite kaj počnejo pri pouku. Pojdite tudi do učitelja in njega vprašajte kaj počne vaš otrok pri pouku.
Večina otrok, ki ima težave, pri pouku ne posluša ampak hodi v šolo, da se družijo in zabavajo.
Doma pa jim vi še enkrat podajate snov, ki jo tako ali tako slišijo pri pouku.

Razumem, da kak učitelj ne uči preveč dobo, a naj se učenec tisti predmet uči s pomočjo učbenika ali eučbenika. V srednji šoli in na fakulteti se bo tako ali tako moral sam učiti in bo moral sam iskati kakšne podatke.

Torej, najprej preverite kako imajo zapisano snov v zvezek in kako skrbijo za učne liste. Ker tisti s težavami napišejo le naslov, ali pa niti tega ne. Ravno včeraj je eden izmed učencev celo uro risal neke čačke na nek list, namesto da bi zapisoval snov iz table v zvezek. Potem pa bodo starši začudeni kako je šola težka in kako lahko ima njihov bister otrok težave. Pred čečkanjem pa je klepetal in motil ostale učence.

Ni vedno problem v šoli in učiteljih. Največja težava je, da učenci pri pouku ne poslušajo in se igrajo frajerje. Dosegli pa sami niso še nič- niti osnovne šole še niso naredili. Mislijo pa, da jim vse pripada. In da je normalno, da jim mamice še enkrat razlagajo snov, jim pišejo referate in se z njimi učijo.

Do pred 7 leti, pa sem še učila. Sistem ni samo slab, je še slabši. Sistem je prilagojen približno 1/3 učencev, ki so slušni tipi, 2/3 učencev ima težave. Potem vidna razlika je med tistimi rojenimi v 1/2. leta in 2. Tuj jezik v 1. razredu popolnoma zgrešena zadeva……
Snovalci učnih načrtov niso upoštevali predlogov psihologov in dobili smo sistem, ki mu lahko sledi le slaba tretjina učencev, nekaterim uspeva s pomočjo staršev, tisti, ki pa nimajo podpore od doma, niso izrazito slušni tipi, tisti pa imajo težave, ne zaradi inteligence, kot eni radi napišete, pač pa zaradi neke koze v Lj, ki je spisala načrt, ki ga niti sama ne razume. Potem so pa tu še učitelji, zadnjič sem dobila pod roke test za zg 6. razred. Tako slabo sestavljenega testa že dolgo nisem videla…..

Drugi razred, plakat. Moj otrok ga je naredil sam, jaz sem ga samo zelo splošno usmerjala, ker seveda pri 7 letih otrok ni sposoben sam izdelati plakata. Dobil je slabo oceno. Zakaj? Ker je bil njegov plakat v primerjavi z drugimi dejansko ubogi. Ampak druge plakate so izdelali starše, kar se je nenazadnje videlo tudi po pisavi.
Pišeš o powerpointu, pomeni, da tvoj otrok ni več v prvi triadi. Čisto druga scena. Ampak vsaj prva tri leta v šolo hodijo tudi starši in otrokove ocene so tudi odraz sodelovanja staršev.

Jaz se zelo strinjam s tem, da se starše preveč vključuje v pouk – zato pa so potem problemi s preveč vtikljivimi starši. Logično, če jih pa šola sama tako navadi, da so šola, ocene, domače naloge tudi njihova stvar.
[/quote]
Od kdaj pa so v 2. razredu (spet) ocene?
:O

New Report

Close