Ali veste, da obstajajo različni tipi lakote?

17. september 2022
Foto: Unsplash

Verjetno veste, kako je, ko zagledate hrano, ob kateri se vam pocedijo sline, toda ko začnete jesti, ugotovite, da so bile lačne samo vaše oči …

Jemo iz različnih razlogov – ker smo pod stresom, ker smo žalostni, ko se nam zdi, da si zaslužimo hrano kot nagrado ali pa preprosto zato, ker vemo, da je čas, za večerjo. 

Različni nutricionisti prepoznavajo različne tipe lakote. Pri intuitivnem prehranjevanju tako obstajajo štirje tipi: fizična lakota, lakota čutil, čustvena lakota in praktična lakota. Kako se razlikujejo?

1. Fizična lakota 

To je tip lakote, ki jo fizično čutimo – kruli nam v želodcu, postajamo nemirni, težko se skoncentriramo … takšna lakota se začne postopoma in načeloma je potešena, ko si privoščimo obrok. V trenutku lakote bi jedli karkoli, tudi hrano, ki nam sicer ne diši preveč. Fizično lakoto se pomiri tako, da nekaj pojemo, toda najbolje je, če pojemo nekaj, kar nas dobro nasiti. 

Foto: Unsplash

2. Lakota čutil

Greste kdaj mimo restavracije, zavohate vonjave, ki prihajajo od tam in prime vas, da bi zavili noter in si privoščili kosilo? Ali pa zavonjate, da vaši domači pečejo piškote in nenadoma začutite lakoto? To je lakota, pri kateri se osredotočamo na naša čutila, ne glede na to, ali smo fizično res lačni. Željo po hrani čutimo zgolj zaradi zvokov, ki jih slišimo, vonjav, ki jih vonjamo, ali pa nas privablja videz hrane. 

Prav nič ni narobe, če želimo te potrebe zadovoljti, vseeno pa moramo paziti, da se zavedamo in znamo prepoznati, kdaj je naše telo sito. 

3. Čustvena lakota

Hrana ima veliko čustveno komponento in čustvena lakota je prav tako povezana s čustvi. Sproži reakcijo, pri kateri si želimo jesti. Včasih je to stvar navade, drugič način spopadanja z različnimi situacijami in včasih hrano v določenem trenutku zares potrebujemo. Nekateri takšni lakoti pravijo tudi “lakota srca”. 

Foto: Unsplash

Številni imajo pri zadovoljevanju takšne lakote pogosto občutke sramu in krivde, saj menijo, da čustva niso dovolj dober razlog, da jemo. Prav tako je pomembno poudariti, da čustva niso nujno negativna – res je, pogosto jemo, ko smo pod stresom, žalosti ali zdolgočaseni, toda takšno lakoto čutimo tudi, ko želimo nekaj proslaviti in si privoščiti obrok s prijatelji. 

Čustvena lakota sama po sebi ni slaba stvar, toda lahko postane problematična, če je to naš edini obrambni mehanizem in hrana v resnici ne zadovolji naših čustvenih potreb. To pomeni, da nam hrana ne zagotavlja utehe, zato moramo najprej prepoznati razloge za svoj nemir in poiskati ustreznejše metode za spopadanje s svojimi čustvi.

Foto: Unsplash

4. Praktična lakota

Praktična lakota je tista lakota, ki jo čutimo, ker vemo, da je čas za obrok. Jeste ob določenem času, saj veste, da kasneje ne boste mogli, toda potrebujete energijo in kasneje ne želite biti lačni. Primer je recimo zajtrk – ko vstanete, boste pred odhodom v službo pojedli zajtrk, saj veste, da do kosila ne boste mogli jesti. 

Na praktično lakoto se lahko zanesete, ko ste zelo zaposleni in se tako lahko zanesete na rutinske obroke, za katere vam bo vaše telo hvaležno. 

S tem, ko veste, kateri tipi lakote obstajajo, in jih znate prepoznati, lahko bolje zadovoljite svoje potrebe, prepoznate, kako zelo lačni ste, in bolje prakticirate intuitivno prehranjevanje. Pomembno je le, da poslušate svoje telo.

New Report

Close